Motive să trăiești

Cred că în existența fiecărui om au existat momente în care s-a întrebat care e sensul vieții. Trebuie să mărturisesc că am trecut și eu printr-o perioadă, în care nu îmi mai vedeam rostul. A fost o etapă grea din viața mea. Nu aveam job, nu aveam nici un hobby sau ocupație specifică, care să îmi aducă satisfacție. Mă simțeam total pierdută. Zi de zi, trăiam cu sentimentul de o inutilitate totală și aveam impresia că scenariul se tot repetă. Poate voi povesti candva mai detaliat despre asta.

Treptat, cu ajutorul psihoterapiei și a multor ore petrecute în lumea gândurilor mele, analizând lucruri... am înțeles că fiecare om, în fiecare zi, își poate găsi propriul sens.

Atunci când mă simțeam străină și inutilă în propria-mi existență, unicul lucru care mă îmbărbăta și mă ajuta să trec peste goliciunea apăsătoare din piept, a fost faptul că reușeam să găsesc motive de fericire în lucruri mici. Da, spre norocul meu, eu încă mai eram capabilă să primesc plăcere de la unele fenomene banale, care totuși erau acolo, în preajma mea, și îmi dădeau putere să respir.
Când eram copleșită de sentimentele de durere, deznădejde și lipsă de speranță, făceam o listă cu motive, pentru care viața merită trăită. Desigur, pentru fiecare om această listă poate să fie diferită. Însă eu astăzi vreau să mă împărtășesc cu lista mea. Știu că acum e o perioadă dificilă pentru foarte mulți oameni. Cred că majoritatea suntem lipsiți de speranță și profund îndurerați, îngrijorați de ceea ce se întâmplă în lume. Aceste sentimente sunt o reacție absolut normală la ceea ce se întâmplă acum. Mie mi s-a părut un moment oportun să prezint MOTIVELE PENTRU CARE VIAȚA MERITĂ TRĂITĂ:

1) Natura. Chiar dacă omul continuă să o distrugă cu o viteză nemaipomenita, natura încă mă minunează de fiecare dată cu splendoarea, puritatea și perfecțiunea ei. Ciripitul păsărilor, mireasma florilor, sunetul ploii, murmurul izvorului, valurile mării, culorile păsărilor și animalelor, diversitatea lor, verdele frunzelor, finețea petalelor, cărămiziul asfințitului, adierea vântului, recele zăpezii, dragalasenia motanului meu... Cred că merită să trec prin tot spectrul emoțiilor, inclusiv al celor negative, numai de dragul clipelor în care am avut ocazia să văd, aud, simt tot ceea ce natura poate oferi.
2) Îmbrățișările calde cu un om drag.
3) Să mă reazem de pieptul omului drag și să îi ascult respirația și bătăile inimii.
4) Senzația de prospețime după un duș și rutina de skincare.
5) Discuțiile până la 4 dimineața despre totul și nimic.
6) Capacitatea de a călători, de a vedea diferite medii climatice, culturi, arhitecturi.
7) Plimbările lungi, liniștite.
8) Muzica. Atunci când găsești fix cântecul acela din playlist, care îți reprezintă perfect starea pe care o ai în prezent. Și vrei să cânți, sau să plângi, sau să râzi, sau să dansezi la nesfârșit.
9) Arta, în general. Oamenii au o putere creatoare, dincolo de puterea lor distrugătoare. Pentru asta îi admir. Noi scriem versuri, noi cântăm, compunem melodii, le interpretăm la tot felul de instrumente, dansăm, pictăm... E uimitor câte emoții putem transmite prin creațiile noastre. Arta pentru mine este o adevărată terapie și iubesc viața pentru că arta face parte din această viață.
10) Mâncarea. Da, mie îmi place să mănânc și apreciez mâncarea gustoasă.
11) Umorul. M-a salvat de multe ori. Chiar și sarcasmul, mai ales de propria-mi persoană. Umorul este un mecanism care ajută foarte bine să depășim situațiile neplăcute din viață.
12) Ceaiul, băut acasă sau la o terasă drăguță, sau o cafea cu lapte.
13) Tatuajele, care sunt și ele o formă de artă (pentru mine).
14) Călătoriile cu mașina și muzica dată la maxim, spre o destinație tare, tare faină!
15) Zâmbetul omului atunci când deschide un dar din partea ta.
16) Să primesc daruri.

Lista poate continua...

Comentarii

Postări populare